Ejendomsadministration

Det kan være hårdt arbejde at administrerer ejendomme. Der er mange opgaver, der kræver meget tid, faglig viden og professionel ekspertise. Hvis du vælger at outsource
ejendomsadministration til Taleco, kan vi hjælpe dig med at holde styr på ting som; ind-og udflytningssyn, rekvirering af håndværkere, forespørgsler der skal besvares og opkrævning af leje.

Hvad laver en ejendomsadministration?

Ejendomsadministrationen har ansvaret for den løbende drift i en ejendom, uanset om det er en erhvervsejendom, ejerforeninger eller almene boligforeninger. Der varetages derfor opgaver både økonomisk, administrativt og kommunikation. Derfor skal der bruges faglig viden indenfor blandt andet jura, økonomi og forsikring.

I følge ejd.dk skal en ejendomsadministrator sørger for at tilfredsstille ejeren af den pågældende ejendom samt bestyrelsen, der ofte står for rådgivning i forbindelse med byggesager og udarbejdelse af realistiske driftsbudgetter.

Hvilke opgaver løser en ejendomsadministration?

  • Kommunikation mellem ejendomsadministration og beboere, viceværter, håndværkere, bestyrelser og nyttige myndigheder.
  • Håndtering og udarbejdelse af lejekontrakter samt løbende optimering af disse.
  • Regnskaber herunder; årsregnskaber, bogføring, vand- og varmeregnskab.
  • Håndtering af forsikringer, herunder optimering af samme.
  • Økonomiadministration såsom løn, betaling af regninger samt huslejeændringer.
  • Løbende rådgivning til ejer, forening og bestyrelse.

Alt dette sørger Taleco naturligvis for, med vores erfarne, kompetente og professionelle
medarbejdere, der har specialiseret sig indenfor ejendomsadministration. Vi giver dig
muligheden for at være med på sidelinjen i mens vi klare alt det administrative.

Her 8 gode grunde til at outsource din ejendomsadministration til Taleco:

  1. Erfarende og professionelle eksperter
    Overlader du ejendomsadministrationen til en ekstern partner som Taleco, overlader du ejendomsadministrationen til fagligt stærke medarbejdere, der specialiserer sig i lige netop ejendomsadministration og administrerer derfor dine ejendomme på et professionelt niveau. Læn dig tilbage og nyd, at Talecos dygtige fagfolk udfører et kompetent arbejde, der effektiviserer din ejendomsadministration.
  2. Procesoptimeret ejendomsadministration
    Outsourcer du din ejendomsadministration til Taleco sikre vi dig en grundig indledende og løbende procesoptimering. Processerne optimeres til fulde af Talecos fagligt stærke og professionelle fagfolk.
  3. Lad Taleco overtage kontakten
    Ved at outsource til Taleco, sørger vi for at administrere den daglige kontakt til lejere, håndværkere og andre kontakter i ejendommen. Med vores erfaring indenfor ejendomsadministration, sørger vi for at diverse opgaver i ejendommen håndteres af kvalitetsbevidste, velkvalificerede og konkurrencedygtige håndværkere. Vi sørger for, at beboerne kan ringe til os hele døgnet, så du slipper for unødige opkald døgnet rundt.
  4. Vi overholder regler og love
    Det kan være vanskeligt at holde et overblik over de gældende love og regler for det enkelte område, din ejendomsadministration ligger i. Ved at outsource til en ekstern partner som Taleco, behøver du ikke bekymre dig om dette. Alt hvad Taleco foretager sig, er i overensstemmelse med de gældende love og regler og vi holder os hele tiden opdateret på ændringer hertil.
  5. Intet papirarbejde
    Når du starter et samarbejde med os, gør vi dig fri af papirarbejde og formaliteter i forbindelse med: lejekontrakter, formelle skrivelser til lejere, rykker udsendelser, varmeregnskaber og andre regnskaber. Alt dette tager Talecos professionelle og dygtige fagfolk sig nemlig af.
  6. Alle typer ejendomme
    Alt efter om vi skal tage os af erhvervslejemål, boliglejemål, ejerforeninger,
    grundejerforeninger eller investeringsejendomme, så vil den bestemte ejendom blive administreret af eksperter indenfor lige netop denne ejendomstype. Så lad Taleco, uanset ejendomstype, hjælpe dig med at administrere og optimere din ejendom.
  7. Spar tid
    Ved at afsætte ressourcerne i din ejendomsvirksomhed til en ekstern partner som
    Taleco, vil du få adgang til en række eksperter i Taleco der vil procesoptimere din
    ejendomsadministration og du vil derved opnå en markant tidsbesparing.
  8. Spar penge
    Ved at lade din ejendomsadministration outsource til en ekstern partner som Taleco, vil procesoptimering udført at vores fagligt stærke team, give en tydelig økonomisk besparelse.Vi sikre blandt andet, at du ikke forsømmer manglende betalinger og at du kan opnå betydelige besparelser på driftsudgifter.

Lad Taleco administrere din ejendomsadministration og lad os skabe tydelige optimeringer, besparelser og bedre kommunikation mellem beboere og administrationen.

Ring til os i dag på 70 60 50 88 for en samtale med en af vores kompetente medarbejdere.

Hvad koster ejendomsadministration?

Standardprisen på ekstern ejendomsadministration er svingende alt efter værdien af din ejendom samt hvilke ydelser du ønsker. Hos Taleco koster ejendomsadministration fra cirka 800 kr til cirka 20.000 kr om månenden. Du kan være sikker på, at det er pengene værd, da outsourcing til en ekstern virksomhed som Taleco, vil skabe større værdi og optimering af ejendomsadministrationen, med rådgivning og hårdt arbejde fra vores dygtige kompetente team. Vi skræddersyer det mest passende abonnement til din ejendomsadministration med mulighed for tillægsydelser, så i er dækket ind på alle fronter. Så du kan trygt læne dig tilbage og lade Taleco står for ejendommens ejendomsadministration, til en fair pris der matcher enkelte ejendomsadministration.

Regnskab

Hvad er et regnskab?

Et regnskab indbefatter vigtige opgørelser af for eksempel; budgetplanlægning, bogføring, årsrapporter og skatteopgørelse. Et regnskab giver derfor en virksomhed overblik over udgifter og indtægter samt giver et professionelt overblik over virksomhedens profit enten hvert år eller pr. kvartal. I de fleste virksomheder, er det enten direktøren eller en tilfældig medarbejder, der bliver sat til at lave regnskaberne for en virksomhed. Dette kan dog skabe udfordringer i arbejdsdriften, da det fjerner fokus for andre vigtige arbejdsopgaver. Derfor kan du med fordel outsource din virksomhed til en ekstern partner som Taleco, da vi sørger for at fjerne alle arbejdsopgaver forbundet med regnskaber og løse dem med perfektion, så du og din virksomhed kan fokusere på det i er bedst til.

Overordnet set, er formålet med et regnskab i de fleste virksomheder, endegyldigt at udarbejdet et årsregnskab, der er lovpligtigt og skal give et indblik i en virksomheds evner i det forgangne regnskabsår.

Outsourcing af regnskabsfunktion

Vælg at outsource din fulde regnskabsfunktion til en ekstern partner som Taleco. Slip for den omfattende opgave at holde styr på din virksomheds mange regnskaber og lad Talecos specialiserede team tage sig af den tidskrævende og udfordrende opgave i at udvikle de forskellige regnskaber for din virksomheder.

Gode grunde til at outsource din regnskabsfunktion til Taleco:

  1. Vi finder en individuel regnskabsløsning til din virksomhed.
    Alle virksomheders udgifter og indtægter er forskellige. Derfor kræver det en individuel vurdering for hver virksomhed, hvordan vi udfører vores arbejde, hvilket vi gør med med professionelle og kompetente øjne.
  2. Udarbejdelse af årsrapporter og budgetter.
    Hos Taleco sørger vi for både at analysere tidligere budgetter samt lave nye fremtidige budgetter, der kan optimere din virksomhed dens regnskaber.
  3. Rådgivning samt sikring af opdatering af skattemæssige forhold.
    Der findes mange forskellige love og regler, der skal overholdes, når man udvikler
    diverse regnskaber og rapporter. Taleco holder sig konstant opdateret på nye regler og love samt sikre, at alt vores arbejde er udviklet i henhold til de gældende regler.
  4. Besparelser.
    Ved hjælp af optimering af både regnskabs- og skatte processer vil de besparelser
    Taleco har mulighed for at lave for din virksomhed, kunne opveje de udgifter der knytter sig til outsourcing hos en ekstern partner som Taleco.

Hvad er et årsregnskab?

Et årsregnskab lovpligtig og udarbejdes én gang årligt af alle virksomheder, store som små – på nær enkeltmandsvirksomheder. Årsregnskabet viser aktivitet hos en virksomhed, dens indtægter og udgifter. Det er et regnskab, der skal være tilgængeligt for offentligheden, primært læst af aktionærer, investorer, banker, myndigheder eller kunder af virksomheden. Når man ved hjælp af et ærligt, realistisk og professionelt årsregnskab har skabt sig et overblik over virksomhedens udvikling det seneste år, laver man en årsrapport, der tegner en ærlig analyse og vurdering af det forgangne år. Dette skaber troværdighed hos eventuelle kunder, aktionærer og investorer og kan hjælpe din virksomhed med optimering af vækst til det næste regnskabsår.

Overdrag udarbejdelsen af din virksomheds årsrapport til Taleco og vi vil med vores dygtige erfarne team sørger for en professionel og udført årsrapport, der kan give både du, din virksomhed og offentligheden større indblik i udviklingen og vurderingen af din virksomhed.

Skriv en kommentar

Brug for hjælp til at komme videre?

Ring til os på +45 70 60 50 88

Du kan få telefonisk support: Man - Tors 9 til 16, Fredag 9 til 12 og 15 til 16.